Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

MC Tur til Sverige 2014

tors, 7 aug, 2014. 08:00 - søn, 10 aug, 2014. 18:00

I perioden 7. – 10. august 2014 er vi 5 medlemmer fra MC Ikast, som tager et smut til Sverige.

Vagn, Kristian, Axel, John og René samt en gæst udefra, Mogens kører en tur i området omkring Vänern og Vättern, ca. 1286 km ialt.

Læs mere om turen på nedenstående hjemmeside:

Link til Gamin Rute: Sverige 2014

Så er vi dælme kommet til Sverige. Efter starten fra Ikast den direkte vej til Frederikshavn, er vi nu ankommet til vores første destination i den lille by Ed i den sydlige ende af Stora Le. Bortset fra turen med færgen har det bare været en fed tur. Små snoede veje og fantastisk natur. Vejret på denne første dag har bare været iorden. Selv om nogle af de “tunge” drenge fik anvist plads til deres cykler på færgen i båse, som var beregnet til knallert 45, fik vi dem over vandet uden skrammer. Vi har boet på hotel Dalsland, et hotel som sikkert har set bedre tider, men vi har boet i “hytter” med værelser til hver enkelt, så der var ikke et øje tørt. Efter lidt godt aftensmad (pizza) på den lokale restaurant, hvor der iøvrigt er selvbetjening med borddækning og afhentning af service og bestik (den lokale “tyrk”, gad sgu ikke rende rundt og dække op), kiggede vi lidt på byens natteliv. Det tog ca. 3 min. hvorefter vi gik hvert til sit.

På 2.  dagen, skulle vi tilbagelægge en distance på ca. 350 km, indbefattet en færgeoverfart på ca. 10 min. Super god start i dejligt vej og efter et solidt morgenmåltid, samt ca. 8 km på superdårlig grusvej (grundet vejarbejde), endte vi i færgelejet. Vi er nu ankommet til vores hotel i byen Askersund. En rigtig god og lang tur, vi idag har tilbagelagt. Igen fantastisk natur og lorteveje. Vi har i den grad fået afprøvet dæk og støddæmpere til den store guldmedalje. Vi har været på grusveje, gennem vejarbejde og set søer – mange søer (og nej ikke dem, som siger øf). Desværre fik vi også lidt regn, men dog ikke mere end at vi overlevede uden regntøj. Dvs. René og Axel iførte sig dykkerdragt, hvilket resulterede i, at det holdt op med at regne og solen begyndte at skinne. Hvad man dog ikke gør for fællesskabet. I skrivende stund øser det ned, men vi sidder heldigvis lunt og godt på vores Best Western hotel. Bare det så har regnet af til imorgen, når vi skal på vores 3. etape. Aftenen blev brugt på den lokale Pub, hvor vi fik god øl og mad. Turen gik godt og vi fik set en masse flot natur. På et tidspunkt manglede Kristian K., og vi blev lidt nervøse for, om han lå i asfalten. Efter nærmere undersøgelse viste det sig, at han blot havde modtaget et vigtigt telefon opkald  (det må ed….. have været vigtigt), idet han stod stille og roligt i vejsiden og talte i telefon. Heldigvis var der ikke sket noget alvorligt og vi kunne fortsætte.

3. Etape blev påbegyndt efter at morgentågen havde lagt sig. Selv om vi startede før tid og Axel ikke havde fået gennemført sin synkroniserede og meget stramme manøvreplan helt til ende, lykkedes det at lette anker og komme afsted. Dagen har været tør og fyldt med fede veje og flotte naturoplevelser. Nogle veje bar dog præg af de tidligere omtalte huller, buler og løse sten. Vejene har sgu ikke været det bedste til ræs rundt i svingene. Til gengæld har vi så haft tid til at nyde omgivelserne. Vi endte i en lille flække, Tollered på det lokale hotel, efter planen, dog mødt med regnvejr de sidste 20 km. Heldigvis ikke noget som krævede drastiske tiltag som f.eks. regntøj. Imidlertid var det godt, at vi ikke ankom 15 minutter senerede, idet det stod ned i “stænger”.

Morgendagen byder kun på en kort tur til Göteborg og så retur mod Ikast. På denne fjerde og sidste dag i det svenske, har vi kørt af de mindre veje mod færgelejet i Göteborg. Dette til trods var vi i god tid inden afgang. Vejret var fantastisk flot og solen skinnede. På færgeoverfarten kunne vi godt se, at vejret over Danmark trak op med mørke skyer og regn. Imidlertid var der ikke regn, da vi ankom til Frederikshavn, og vejen hjem til Ikast, blev da også gennemført i tørvejr.

Tak for godt selskab og en fantastisk god tur i det svenske.

Total distance: 921.86 km

René
Telefon
+45 51 44 61 68

3 kommentarer til “MC Tur til Sverige 2014”