Nordkap tur/retur på 6 dage med John og Kjeld.

John og Kjeld var lige en smuttur til Nordkap, se og læs mere om turen herunder.

6 dage 5400 km plus sejltur fra Hirtshals.

Vi var enormt heldig med vejret solen skinnede hver eneste dag på nær anden sidste dag fik vi lidt regn.

Turen derop var fantastisk og vanvittig flot hele vejen op i gennem Norge, men meget langsommeligt og en del trafik.

Vejarbejde , får rensdyr og andet kravl på vejen, gjorde det lidt mere spændende at køre. Du vidste ikke om der stod et dyr lige rundt i svinget hvor sigtbarheden var lig nul, så man var helt oppe på dupperne. Vi oplevede kun en Elg (moose) idet vi havde regnet med at se flere. Jeg vil lige fortælle at temperaturen var meget lav og jo længere vi kørte over  bjergene jo koldere blev det. Laveste temperatur var ca 4 grader, så det var frem med det lange undertøj.

Temperaturen svingede op og ned på hele turen og på Nordkap var der 6 grader. Det blæste 11-12 sekundmeter, så det var en kold fornøjelse, vi skyndte os at tage billeder og så afsted igen.

Vi tog hjemover via Finland og Sverige. De svenske veje er ikke noget at prale med og det gik bare ligeud i mange kilometer. Nå vi ramte Denmark kl. 13,00
Det tog lige et par ekstra timer at vaske bimmeren, da den lignede lort – fuck den var beskidt og det var næsten umulig at få den kirkegår af insekter af. De sad godt nok mega fast og jeg måtte bruge lidt stærke midler for at kunne få dem af igen.
Mvh.
John Holger.

PS. 1000 tak til Kjeld for at havde givet mig denne oplevelser 

 

Utæt støddæmper, skal jeg gøre noget NU, eller?

Har en utæt støddæmper forrest på min Honda. Har lige rundet 30.000 km, så kan sagtens forstå hvis den er slidt op ;0)

Skal jeg få den “lavet” her og nu, eller kan jeg køre et par tusinde mere? Det kniber lidt for værkstedet at nå det og vil gerne have mulighed for et par ture hen over sommerferien, men vil ikke satse på at “det måske virker”.

Er der nogen der kan komme med lidt hjælp!

Go sommer til alle herfra

Alan

Hullet 2.0 i Vildbjerg

Fra: Birthe Luckmann 
Mail. <birthe@luckmann.dk>
Tlf. 25323523

Emne: HULLET 2.0

Dato for turen: Uge 27

Besked: Så er der nyt liv i Vildbjerg.

Fra Onsdag den 24/6 kl.16.30-3/7 kl. 15 graver vi HULLET 2.0 – det går i al sin enkelthed ud på, at Handelsforeningen og Borgerforeningen går sammen om at inviterer borgerne til at komme ned på boldbanerne ved Kildebakkeskolen og grave et hul – og når vi er færdige den 3/7 dækker vi det til igen. Tja hvad skal det så føre til – i bund og grund ingenting, men alligevel. Tanken er så tåbeligt, at alle skal ned og se hvad der sker og graver lidt i hullet. Man kan tage madkurv, kolde øl eller andet med og alt er stort set tilladt. Der bliver flere event omkring hullet i perioden – blandt andet har vi haft  FÆLLESSANG PÅ DEN FEDE MÅDE
Den dag HULLET blev indviet, kom vores lokale entreprenør med en gravemaskine også julemanden i shorts, sandaler og solbriller og åben sportsvogn (der var jo et halvt år til juleaften) og tog første “skovlstik”
Der er en skurvogn dernede hvor journalisterne fra Herning Folkeblad og Ugeavisen sidder og arbejde og skrive om hullet. 
Naturpatruljen laver dagligt aktiviteter.
Vi har i løbet af de første dage haft besøg af / hygget os med blandt andet: Bredahl Brothers med deres traktortrækker, Bendt Risom med gravemaskinen hvormed han mixer drinks, håndboldkamp,
Spejdere, cykelhold, strikkeklubber, studenter, skoleelever, børnehaver, pensionistklubber,  erhverv og butikker – så der har været liv ved og omkring HULLET 2.0.

Vi afslutter HULLET den 3/7 kl. 15, hvor vi vil grave en tidskapsel ned – den bliver samlet og lavet i løbet af perioden med hullet. Har har vi Arkiverne og børnehaverne igang. 

Og så til sagen: Vi kunne tænke os at arrangerer at I fra MCIkast slog en tur forbi HULLET i løbet af den kommende uge med en flok flotte motorcykler, hvad siger I til det? meget gerne en seneftermiddag / aften? Jeg skal nok sørge for, at Handelsforeningen har kolde drikkevarer klar!!!

Navnet 2.0 kommer af, at man i 2001 gravede et hul i byen Toftlund i Sønderjylland, det blev en kæmpe succes – vi tænker, at det er tid for at prøve det igen, og i disse coronatider, kan man her ved HULLET 2.0 være sammen og hver for sig.

Lad mig høre, hvad I tænker om vores “alt for langt ude” gode ide!

Venlig Hilsen
Birthe Luckmann
Vildbjerg Handelsforening

Husk at ændre dit profilbillede

For at gøre det lettere for andre medlemmer at genkende dig når vi mødes på turene, bedes du venligst anvende et profilbillede hvor man kan se dit ansigt. Dette bl.a. for at gøre det nemmere at se hvem som deltager på de enkelte ture (da billedet i forvejen ikke er særlig stort/tydeligt).
På forhånd tak.

Stort tak fra Claus

Hej kammerater!

Tak for deltagelse og opmærksomhed samt smukke blomster Til min datter Louisa Vesterager Jespersen’s bisættelse Det var sgu pænt gjort af jer . i skal vide jeg fyldes med taknemlighed Og varme indeni, bare ved tanken.

Jeg fik heldigvis nogle gode ture med hende bagpå shadowen inden hun fløj fra reden.

Når vi starter sæsonen igen ved jeg hun er med mig indeni Det gør mig glad og jeg ved hun ville have syntes det var fedt, At køre med………..

See you later miss sunshine.

 

Claus bikerbuddy jespersen

GPX konverter service.

Gpxconverter forside
Gpxconverter forside

Hej,

Jeg har lavet en web-side der kan bruges til at udtrække selve ruten, og kun ruten, af GPX filer der er eksporteret fra blandt andet Garmin software, således de kan bruges i smartphone programmer som f.eks. “Bike GPS” og “Calimoto” med flere. Joan gav mig ideen (selv om hun nok ikke ved det), og har løbende hjulpet med at teste konverteren – tak for det.

Hvis du har problemer med at få GPX filerne fra mcikast.dk til at virke i DIN smartphone app, kan du prøve om de filer denne service kan lave, er bedre.

Der er to muligheder:

  1. Konvertering af downloadet fil:
    1. Gå til siden på mcikast.dk, hvor turen du gerne vil have konverteret kan hentes fra.
    2. Hent den fil der hedder GPX f.eks. “Turen-går-til-paris.gpx” – vær opmærksom på at GDB og KML kan ikke bruges.
    3. Hvis ikke det virker at klikke på linket til filen, kan man prøve at ‘højreklikke’ på linket, og så vælge “Gem link som…”
    4. Gå til siden https://gpxconvert.munkjensen.net/
    5. Klik på knappen “Gennemse”.
    6. Find GPX filen du lige har hentet, og vælg/åbn den således navnet på filen bliver vist på web-siden.
    7. Skriv svaret på spørgsmålet om hvilken farve en zebra er, ud over sort, i den lille hvide boks.
      (Dette er en spam sikring så robotter ikke så nemt kan misbruge min server)
    8. Klik på knappen “Konverter fil.”
    9. Gem den nye fil på din computer, og få den så overført til din smartphone på nemmeste vis…
  2. Konvertering af link til fil:
    1. Gå til siden på mcikast.dk, hvor turen du gerne vil have konverteret kan hentes fra.
    2. Højreklik på linket til den fil der hedder GPX f.eks. “Turen-går-til-paris.gpx” – vær opmærksom på at GDB og KML kan ikke bruges.
    3. Vælg “Kopier linkadresse”, eller tilsvarende menupunkt din browser viser dig.
    4. Gå til siden https://gpxconvert.munkjensen.net/
    5. Klik på “konverter link” øverst til venstre.
    6. Indsæt linket du lige kopierede, i i boksen til højre for “URL:”.
    7. Skriv svaret på spørgsmålet om hvilken farve en zebra er, ud over sort, i den lille hvide boks.
      (Dette er en spam sikring så robotter ikke så nemt kan misbruge min server)
    8. Klik på knappen “Konverter fil.”
    9. Gem den nye fil på din computer, og få den så overført til din smartphone på nemmeste vis…

Hvis man har brug for et link til filen, kan det findes ved at klikke på linket “konverterede ruter” nederst til højre på web-siden. Der findes en liste over alle filer der er blevet konverteret, siden jeg sidst ryddede op 😉

Hvis du oplever fejl eller problemer, så sig det til mig. Så vil jeg forsøge at hjælpe så godt jeg kan 🙂

Venlig hilsen
Flemming Munk


PS: Jeg har brugt “BikeGPS” på min iPhone med stor fornøjelse, og kan anbefale den… specielt fordi den er gratis – man er vel jyde 😉

Manglende login !!

Jeg er blevet kontaktet et par gange af personer der ikke kan logge ind. Det skyldes at systemet automatisk blokerer for adgang når medlems gebyret ikke er betalt pr. 1.4.
Er dette tilfældet for dig, så send en mail til preben.jensen@mc-ikast.dk eller opret en kontakt her. https://mcikast.dk/kontakt-2/  Så åbner jeg, så du kan betale medlems gebyret. Mvh. Preben

Ændringsforslag til færdselsloven vedr. kørsel mellem rækkerne

Endelig en der tager initiativ. At der så skal ændres i teksten inden det har en chance, det er lidt uden betydning. Bare det at gøre opmærksom på problem stillingen er super fint. Så hvis du er enig i at det bør være tilladt at snige sig langsomt op mellem rækkerne ved kø kørsel, så gå ind og stør forslaget.

https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-00209

Alpefarerne giver os 500 kr. i rabat.

Fra: Søren “Julle” Julsbæk <alpefarerne@alpefarerne.dk>

Tour de France

Kære MCIkast

Jeg har et lille “Rejsebureau” der hedder Alpefarerne, hvor jeg laver motorcykelrejser til: Ja – Alperne 🙂 Og jeg vil gerne give jer et godt tilbud til dem der har lyst til at opleve alle de “rigtig gode motorcykelveje” i de franske Alper.

Jeg er selv medlem af MC-Fossilerne i Silkeborg – og kan give jer det samme gode tilbud som til medlemmerne i MC-Fossilerne – nemlig en rabat på kr. 500,- på min TDF tur 🙂

Turen gennemføres i uge 35 (25. august – 1. september)

I kan læse meget mere om selve turen på min hjemmeside:

http://alpefarerne.dk/TourDeFrance-Frame.html

Turen er helt perfekt – både til de “let øvede” og “meget øvede” – og endda også hvis du er 2 på cyklen 🙂

Og bare rolig – jeg bliver ikke sur hvis det ikke har jeres interesse – det er bare et godt tilbud til jer – og jeres medlemmer

MVH / Julle

Navn: Søren “Julle” Julsbæk

Japserne vinder i test

What began as a battle of the motorcycle brands to show who makes the most reliable motorcycle has resulted in a nationalist showdown. Yamaha, Suzuki, Honda, and Kawasaki are all among the more reliable brands, based on our survey of more than 11,000 Consumer Reports subscribers. The predicted failure rates for four-year-old motorcycles ranged from 11 to 15 percent in this group.

The domestic brands Victory and Harley-Davidson fell in between the extremes, with 17 and 26 percent, respectively.

The remaining brands—Triumph, Ducati, BMW, and Can-Am—were among the more trouble-prone. In fact, BMW and Canada-based Can-Am are both estimated to have failure rates of around 40 percent by the fourth year of ownership.

Reliablity by brand
Brand Percent failed
Yamaha/Star 11%
Suzuki 12%
Honda 12%
Kawasaki 15%
Victory 17%
Harley-Davidson 26%
Triumph 29%
Ducati 33%
BMW 40%
Can-Am 42%

Kilde: http://www.consumerreports.org/cro/news/2015/04/who-makes-the-most-reliable-motorcycle/index.htm