Covid19 situationen.

HUSK stadigvæk at være opmærksom på hygiejne. Hold afstand, undgå for tæt kontakt, host/nys i ærmet. COVID-19 er stadigvæk aktiv og vi skal passe på hinanden.

Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

  • Denne begivenhed er allerede afholdt.

Tyskland – Kr. Himmelfart 2016

tors, 5 maj, 2016. 08:00 - søn, 8 maj, 2016. 17:00

Torsdag d. 5. –  Søndag d. 8. maj 2016.
Turen blev på ialt ca. 1.533 km fordelt på de 4 dage.

Vi boede på Hotel Amsee ved søen Tiefwarensee, som var et dejligt sted, selv om personalet var lidt udfordret i forhold til at holde styr på vores regninger. Ikke desto mindre boede vi fint og omgivelserne var fantastiske. Alt i alt lykkedes det til sidst at få tingene til at gå op i en højere enhed.
http://hotel-amsee.net/sample-page/

Pris for 3 overnatninger i dobbeltværelse inkl. morgenmad, aftensmad (hovedret og dessert), parkering og spa (eksklusiv drikkevarer).
438€ pr. værelse (ca. 3.300 kr)

Pris for 3 overnatninger i enkeltværelse inkl. morgenmad, aftensmad (hovedret og dessert), parkering og spa (eksklusiv drikkevarer)
307,50€ pr. værelse (ca. 2.300 kr).

Deltagere
1-2. Helle og Preben
3-4. Lise og Kim
5-6. Eva og Kristian
7-8. Hanne og Arne
9-10. Bente og Gerhardt
11-12. Ruth og Carl-Erik
13-14. Villy og Poul B.
15-16. Marianne og René
17. Axel
18. Preben K.

———————————————————————————–

PROGRAM FOR TUREN

Torsdag d. 5. maj 2016.
Mødested: Statoil Tanken i Ikast
Afgangstidspunkt: kl. 08.00

Som planlagt mødtes vi alle (næsten) på Statoil tanken i Ikast, klar til afgang mod det tyske. Alle var spændte og glædede sig – ikke mindst over den lovende vejrudsigt som bød på solskin og høje sommerlige temperaturer alle dagene. Så med frisk gå-på-mod, satte vi kursen ad motorvejen til første pause ved Skærup hvor vi skulle mødes med Hanne og Arne. Vi fik arbejdet os sydpå ad motorvejen mod Kiel, hvor vi ad hovedveje og mindre veje ankom til Lübeck omkring kl. 13.30. Her gik vi direkte efter at få lidt frokost hvilket også lykkedes på restaurant Am Rathaus. Vejret var i den grad med os, og solen skinnede fra en skyfri himmel, hvilket gjorde fornøjelsen endnu større – omend en smule varm.

Total distance: 516.87 km
Max elevation: 119 m
Average speed: 67.43 km/h
Total time: 10:06:37
Download

 

Fredag d. 6. maj 2016.
Turen gik ad mindre veje og lidt motorvej mod centrum af Berlin, som var udflugtsmålet for denne fantastisk flotte fredag. Igen var vejrguderne med os og solen skinnede fra en skyfri himmel. Temperaturen var i den gode ende, hvilket gjorde det oplagt at gå rundt i Berlin i korte bukser og Ghandi-brædder. I god ro og orden arbejdede vi os sikkert gennem trafikken i Berlin og ankom til parkeringshuset ved Hotel Adlon. Herefter var der individuel sightseeing og vi kørte selvstændigt eller i mindre grupper retur til hotellet, hvor vi mødtes før aftensmaden. Vi fik i den grad stiftet bekendtskab med mindre gode veje og brosten i div. små landsbyer. Fantastisk at mærke, at såvel mand/kvinde og maskine kan tåle en del strabadser. Selv alle BMWérne kom helskinnet gennem dagen, uden at miste div. stumper undervejs 🙂

Total distance: 348.01 km
Max elevation: 138 m
Average speed: 64.43 km/h
Total time: 09:11:23
Download

 

Lørdag d. 7. maj 2016.
Lørdagsturen gik primært ad de mindre veje (til tider meget små veje), belagt med brosten (der er jo ingen grund til at springe over hvor gærdet er gravet ned), så flere udfordringer ventede denne lørdag. Vejret var med os og solen skinnede igen fra en skyfri himmel. Turen gik rundt i området til bl.a. Ravensbrück Gedenkstätte Memorial. Her brugte vi en times tid (plus), hvorefter vi fortsatte mod Neubrandenburg. I Neubrandenburg kørte vi til den gamle bydel, som er omringet af den oprindelige bymur fra 1200 og 1600 tallet. En del af den gamle bydel blev ødelagt under II Verdenskrig, men er siden blevet genopført. Efter at have fundet en parkeringsplads til motorcyklerne – for de flestes vedkommende, rimeligt hurtigt – og for de resterende, efter en 2-3 yderligere omgange omkring ydermuren på ringvejen, kunne vi sættes kursen mod et egnet spisested. Det var dog lidt svært at finde et sted, som kunne huse os alle hvorfor vi rimeligt hurtigt valgte at splitte os op i mindre hold. Turen herfra blev kortet gevaldigt af, da tiden var fremskreden og mange havde lyst til at komme tilbage til hotellet i en rimelig tid inden aftensmaden.  Der var jo også mulighed for at gå i spa og sauna, hvilket nogle da også benyttede sig af. Imidlertid skal man lige vænne sig til tyskernes tilgang til nøgenhed i saunaområdet – hvilket kunne sætte én en skræk i livet (Hanse ville sikkert have nydt det 🙂 )
Marianne fik sin motorcykeldebut idet René valgte at torpedere en buk, som pludseligt dukkede op på vejen. Med ca. 100 km/t valgte Hondaen at bruge bukken som springbræt (måske var det en springbuk??), og heldigvis landede den, altså Hondaen, mere eller mindre sikkert/usikkert på begge hjul og turen endte under kontrol og ikke i grøften. Heldigvis skete der intet og kun en ganske lille skræmme på kåben var resultatet af dette sammenstød. Nå ja, og en død buk i rabatten (den blev slået ihjel på stedet). Efter, at vi alle havde sundet os oven på denne skræmmende oplevelse fortsatte vi turen mod hotellet – heldigvis med humør og materiel intakt.

Total distance: 185.41 km
Max elevation: 107 m
Average speed: 53.41 km/h
Total time: 07:28:19
Download

 

Søndag d. 8. maj 2016.
Søndagen stod på kørsel hjemover. Efter at have taget afsked med El´Prebsi, Helle, Kim og Lise (de fortsatte mod Rügen), satte resterende kursen mod Midtjylland. Vi startede med at fastholde traditionen med brosten og mere eller mindre farbare veje mod byen Schwerin, hvor vi lige skulle nyde det fantastiske slot. http://www.museum-schwerin.com/schwerin-state-museum-art-collections-castles-and-gardens/schwerin-castle/
Herefter gik det i retning af Grevesmühlen hvor vi ramte motorvejen (sammen med de 100 millioner andre turister). Selv om der var adskillelige køer undervejs (ikke muh-køer – for så havde René sikkert torpederet dem også), lykkedes det at komme sikkert og hurtigt gennem trafikken. Undervejs valgte vi at splitte op omkring frokosttid og enkelte kørte selvstændigt hjemover. Vi var således 5 cykler tilbage, som endte på Hærvejen rasteplads som planlagt omkring kl. 17.30.

Total distance: 481.84 km
Max elevation: 94 m
Average speed: 73.90 km/h
Total time: 08:28:24
Download

 

Tusinde tak til alle – det var en fantastisk tur.
Jeg håber, at alle er kommet godt og sikkert hjem.

mvh
René

PS. Har du FOTO, som du vil dele med os andre, så læg dem gerne på siden herunder. Hvis du ikke selv kan uploade dem, så send dem gerne til mig, så skal jeg sørge for det:
mvh
René

Her er billeder fra Preben.

Også lidt video fra Preben med kørsel på brosten, veje som cykelstier, havefliser m.m.:

Her er billeder fra Kim.

GPS fil: Tysklandsturen KrHimmelfart (virker nu også i MapSource)

 

Detaljer

Start:
tors, 5 maj, 2016. 08:00
Slut:
søn, 8 maj, 2016. 17:00
Begivenhed Kategorier:
,

Sted

Statoil i Ikast
Vestergade 34
Ikast, 7430

Arrangør

René
Telefon:
+45 51 44 61 68

54 kommentarer til “Tyskland – Kr. Himmelfart 2016”

  1. Hej Rene.

    Selv om det er over en uge siden vi kom hjem, vil jeg også siger en stor TAK for en rigtig god og vel tilrettelagt tur.
    Den sene kommentar skylds bl.a. fødselsdag´s fejring + arbejde ( skal jo have tjent til næste tur.)
    Ps. tak til alle for hyggeligt samvær.

    Mvh. Villy

  2. Kære Allesammen.
    Tusinde tak for den fine erkendtlighed, som tak for turen. Det er alt for meget – meget overvældende. Marianne og jeg glæder os til at tage hul på såvel vin som oplevelsespakken. Endnu engang tak for en god tur. Skal hilse fra Marianne, som hyggede sig i alles selskab (dog minus Bambi).

  3. Tusind tak til jer alle og især til Rene, som med militærisk præcision gennemførte turene. Fantastisk og super god stemning. Lidt halløj på Badehotellet, men det er kun en krusning på den store motorvej. Spændende at se det tidligere DDR. Væsentlig bedre end jeg havede forestillet mig. Godt at det ikke gik værre med uheldet med Bambi.

  4. Ros til Rene for en fantastisk tilrettelagt tur, synd at Burgerhuset i Berlin skulle være 5 kvarter om at lave en burger og en gang pomfrit så vi ikke kunne nå resten af ruten.
    Alle typer vejbelægning var indlagt på ruterne, asfalt, beton, brosten, og grus, dog oplevede Preben og jeg noget vi aldrig har prøvet før, nemlig en markvej med kørespor af havefliser.

    Tak til alle for en humørfuldt og mindeværdig tur.

  5. En stor tak til alle for en fantastisk tur med flot vejr, smukt landskab og ikke mindst muntert selskab. en super veltilrettelagt tur, hvor en enkelt sen servering og en tallerken ris bestemt ikke kan ødelægge helhedsindtrykket . Tak for det Rene og godt at kamikaze Bambi ikke fik held med at nedlægge dig og Marianne . “Flot reddet”

    Mange Hilsner
    Bente & Gerhardt

  6. Hold da helt kæft for en tur. Vejret var som højsommer og lignede slet ikke noget her fra først i maj. Turene var som altid planlagt til mindste detalje, Rene havde bare glemt at fortælle det lokale dyreråd at de skulle passe på når flokken kom forbi. Godt det stort set kun gik ud over dyret. Hotellet er nok ikke ligefrem anbefalings værdig, men vi fik da mad og de fleste fik efter lidt diskuteren også den rigtige regning. Som nævnt var vi et par stykker der tog turen i det gode vejr til Rügen på vejen hjemad, vi tog en overnatning mellem Rostock og Lübeck, et fiks gasthaus med gode værelser og rigtig god mad.
    Tusind tak til Rene for det store arbejde med planlægning og gennemførelse….

  7. Tak til Rene, for en rigtig god tur, alt var jo planlagt i mindste detalje, selv det gode vejr havde Rene styr på, tak til alle i andre for det hyggelige selskab, det var en fantastisk god tur, incl. brostens kørsel, hvor vi fik nyrestenene rystet på plads, og så er det vel også lige værd at nævne, at alle fire BMW´er kom både ud og hjem, uden problemer.

    Hilsen

    Ruth og Carl

  8. Tusind tak til Rene og alle jer andre for en fantastisk tur.

    Alt var jo timet og tilrettelagt, ja selv godt vejr var der sørget for.

    Mht. ruterne har jeg set en annonce fra arrangøren af cykleløbet Paris-Roubaix. De mangler en mand der kan finde en passende rute i tilfælde af dårligt vejr det franske. Her må Rene da lige være manden. Han har jo allerede lavet den perfekte rute med masser af brosten og hullede veje, en cyklebane at slutte af på, bør vel ikke være et problem…

    Tak for turen fra Hanne og Arne.

    • Selv tak.
      Det var da et meget godt forslag 🙂
      Jeg forsøger at overbevise Tour de France ledelsen om, at der her er en fantastisk mulighed for at udfordre rytterne endnu mere. Det vil rytterne sikkert tage imod med kyshånd ;-/

  9. Kære Allesammen.
    Inden længe går turen sydover mod Tyskland. Vejrudsigten ser rigtig lovende ud, så lad os håbe på, at den holder. Rammerne er sat og udgangspunktet for en rigtig god tur. Jeg glæder mig rigtig meget til at tilbringe hyggelige timer, sammen med jer alle.

    Jeg vil lige minde om nogle enkelte ting.
    – på grund af den skærpede grænsekontrol, husk Pas.
    – husk lidt snacks eller mindre måltider til turen derned. Det er jo Kr. Himmelfartsdag, også i Tyskland. Hvormange restauranter o.lign., som holder åbent i Lübeck denne dag er jeg usikker på. Men det må vi tage som det kommer. Vi skal nok finde et sted at spise – men det kan måske tage lidt tid.

    På gensyn.
    René

    • Hej Arne.
      Har fikset problemet. Den nye fil virker nu også i MapSource (alle 4 ruter).
      Problemet var, at jeg i Basecamp havde anvendt et andet symbol for et waypoint på ruten fra Berlin, som MapSource åbenbart ikke kunne genkende. Nu har jeg anvendt standard symboler, som både MapSource og Basecamp kender, og det løste problemet.

  10. Kan ikke hente ruten – Er det kun mig, eller måske mine manglende IT-kundskaber, der gør, at jeg ikke kan hente ruterne og åbne dem i MapSource. Jeg kan godt hente filen, men når jeg åbner i MapSource får jeg besked på, at det er en ugyldig fil.. Har prøvet flere muligheder men det hjælper ikke. Jeg kan fint hente alle andre ture!
    Hjælp!!!!!

    vh.
    Arne

  11. Kære alle.

    Nogle har givet udtryk for at køre en dag før (altså onsdag), og nogle om at blive en dag ekstra og køre hjem mandag. Dette er der umiddelbart ingen hindringer i, andet end, at I selv skal sørge for kontakt til hotellet hvis I ønsker ekstra overnatninger dér.
    Der er naturligvis også andre alternativer hvilket den enkelte jo selv styrer.

    Jeres navne er meddelt hotellet, som sørger for værelser i de navne (dobbeltværelser og enkeltværelser) for perioden torsdag til søndag.

    For at få et overblik over hvem som kører selvstændigt derned og hvem som kører selvstændigt hjem, så opret venligst et svar til denne kommentar. Så samler jeg op under selve turbeskrivelsen, efterhånden.

    • Hej Axel.
      I skrivende stund har jeg fået tilsagn om 8 dobbeltværelser. Jeg forsøger at skaffe et enkeltværelse, men kan ikke love noget da hotellet (efter hvad de skriver til mig), er fuldt booket.
      John er lige nu tilmeldt i et dobbeltværelse, men savner en makker. Hvis jeg ikke kan få et enkeltværelse, er du så stadig interesseret?

  12. Hej Rene. Jeg tror af hensyn til pigerne at det er bedst at vi kører direkte til et hotel og kører ud derfra. Min kone bryder sig i hvert fald ikke om at rejse fra sted til sted. Alene ind og udpakning af smukserings tasken er et større projekt. Og hvis der kan findes et hotel inden for max 800 km kan vi sagtens køre det på en dag.
    Hvis dette er i orden, og alt går vel vil Helle og Jeg gerne med.
    Jeg fandt denne mulighed på tourenfahrerhotels, http://www.ferienhotel-vorpommern.de/
    MVH preben

Skriv en kommentar