Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

SJÆLLANDSTUR – FORLÆNGET WEEKEND

fre, 23 sep, 2016. 16:00 - søn, 25 sep, 2016. 14:00

2000,00kr.

Hold da ferie en fed tur. Fantastiske veje, smuk natur, skønt vejr og ikke mindst hyggeligt selskab. Hvad mere kan man ønske sig af en rigtig vellykket tur til det sjællandske. Vi landede sent fredag aften efter primært motorvejskørsel til Roskilde. Efter at vi fik vores værelser mødtes vi i baren og indtog lidt godt til ganen (både væske og mad). Turen gik fint og uden problemer.
Lørdag morgen indtog vi morgenmaden på hotellet, efter lidt kamp med titusinde kinesiske turister. Et rigtig godt morgenkomplet som gjorde, at man næsten ikke kunne spise frokost den dag. Meeeennnn så alligevel. Efter ankomst til Hornbæk Havn, serverede de sjællands bedste friskefrikadeller. OG de var faktisk rigtigt gode, så vi fik alle fundet plads i vores ellers fyldte maver. Denne kulonariske oplevelse kunne man alligevel ikke gå glip af.
På vejen mod Frederikssund sagde vi farvel til Bente, som skulle nå en færge hjemover. Vi resterende 7 fortsatte til Jægerspris Slot, hvor vi på Cafe Danner indtog hjemmebag og kaffe. Vi nød virkeligt turen og det gode vejr. Efter et hurtigt smut til Kulhuse havn, vendte vi snuden mod Roskilde. Vi blev enige om at droppe aftensmaden, da vi alle var mere end godt mætte. Maskinerne arbejde hårdt med alle hestekræfterne i spil. Vi købte lidt lokale varer på hjemvejen og endte med at hygge os i hotellets have. Senere endte et par stykker dog i baren, men det blev ikke specielt sent (så vidt jeg husker). Søndag morgen var der lidt mere ro på morgenbuffeten, selv om der igen var hældt et læs kinesere af på hotellet aftenen før. Vi tjekkede ud og tog alle de små veje mod Korsør og Storebæltsbroen. Herfra fortsatte vi ad motorvejen hjemover.

Tak til jer alle for rigtig godt selskab, og en fantastisk tur.

Total distance: 286.19 km

Average speed: 59.83 km/h
Total time: 05:13:12

Oprindelig tekst

Opdateret 21. september kl. 1530.

Fredag d. 23. september 2016.
1. Etape: Jylland – Roskilde (273 km).
Afgang fra Statoil Tanken i Ikast kl. 16.00

Motorvejskørsel den direkte vej mod Roskilde med muligheder for opsamling undervejs ved Rastepladsen “Hærvejen Syd” (ca. kl. 16.40 her hopper Mona på) på den midtjyske motorvej, “Skærup Vest” på P-pladsen (ca. kl. 17.00 – her hopper Bente på)

Ved rastepladsen “Lillebælt Syd” (ca. kl. 17.15) på motorvejen efter Lillebæltsbroen, holder vi en kort pause.
Herefter fortsætter vi over Storebælt mod Transportcentret i Slagelse, hvor vi spiser aftensmad.
I Ringsted drejer vi fra motorvejen og kører ad hovedvej 14 mod Roskilde og vores hotel (Comwell Roskilde; http://www.comwellroskilde.dk/), med forventet ankomst omkring kl. 20.00

På hotel Comwell har jeg reserveret 4 dobbeltværelser med separate senge. Prisen er 1.098,00 kr. pr. person for 2 overnatninger inkl. morgenmad.

Lørdag d. 24. september 2016.
2. Etape: Nordsjælland rundt (254 km).
Vi forlader hotellet kl. 09.00 og sætter kursen ad mindre veje mod forskellige steder i det nordsjællandske. For blot at nævne nogle af de steder som vi skal forbi (Frederiksborg Slot i Hillerød, Gribskov og Nødebo, Esrum sø, Gurrehus, Nygårde, Hellebæk, Strandvejen mod Hornbæk (hvor vi holder frokostpause ved havnen), Græsted, Tisvilde, Arresø, Frederikssund, Jægerspris (hvor vi holder en kaffepause på Jægerspris Slot – Cafe Danner), Kulhuse Havn, Skibby, Roskilde Fjord, Lejre Forsøgscenter og Ledreborg Slot. Efter en lang dag på cyklen med en masse dejlige veje/sving og oplevelser forventer vi at være tilbage på hotellet omkring kl. 17.00. Her vil vi aftale nærmere omkring aftenspisning og måske en gåtur langs fjorden. Det bliver smadderhyggeligt.

Søndag d. 25. september 2016.
3. Etape: Midt- og Vestsjælland samt hjemkørsel mod Jylland (298 km til Ikast).
Vi kører fra hotellet kl. 09.00 og tager de mindre veje vestover. Vi kører således via Kirke Såby, Tølløse, Frydendal kirke, Tissø, Gørlev, Kelstrup strand til Korsør. Herfra kører vi ad motorvejen tilbage mod Jylland med pause undervejs ved Skærup Øst (her siger vi officielt farvel til hinanden og der er fri manøvre hjemover). Forventet hjemkomst i Ikast ca. kl. 14.00.
Deltagere
1+2: Kristian K. og René
3+4: Mona + Bente B.
5+6: Villy og Poul B.
7+8: Poul L + Axel B.

Ruten til GPS (Opdateret 21/9): sjaelland-september

Vejrudsigten ser tilforladelig ud, så lad os for dælen bare komme afsted.
Vi ses

René
Telefon
+45 51 44 61 68

9 kommentarer til “SJÆLLANDSTUR – FORLÆNGET WEEKEND”

1. Det var virkelig en fantastisk tur vi havde til det nordsjællandske. Det vidner om et stort forarbejde, som for mit vedkommende har givet mange gode oplevelser.
    Frederiksborg slot var selvfølgelig en af de helt store attraktioner, hvilket også hele Fjernøsten har opdaget.
    Selv vejret har Rene styr på.
    Tusind tak til alle for en super weekend.

2. Jeg vil også gerne tilslutte mig de kommentarer der allerede er blevet lagt ud. Det var bare en super god tur med mange fede oplevelser både på vejene og når vi havde strække ben pauser. Der blev slynget mange sjove kommentarer frem og tilbage mellem alle deltagerne. Hyggen var helt i top, så i kan godt regne med at jeg igen er med næste gang der køres en tur. En stor tak til Rene for god ro og orden på hele turen, og for den flotte tilrettelagte tur med alle de smukke detaljer, der var bare styr på alt.
    Tak til alle deltagere for hyggen.

3. Simpelt hen verdensklasse.!!!! Hyggeligt, fantastisk vejr, godt humør og som sædvanlig en tur planlægning i en klasse for sig selv. Mange tak til jer alle og ikke mindst Rene for en supertur i Nordsjællandske. Glæder mig allerede til næste gang. Og velkommen til Mona og Bente. I er et friskt pust på holdet.